Moje ulubione miejsca: Troki - Litewska Perła

Pamiętacie zapewne, że pisząc o swoich ulubionych miejscach wspomniałam o Gołdapi.
Proponuję zrobić dłuższy skok na wschód, przekroczyć granicę i pojechać do Trok, miasta na Litwie, położonego w bliskim sąsiedztwie Wilna. 

Byłam tak kilkukrotnie, mieszkałam przez tydzień w hotelu w Trokach i zawsze serce mocno mi biło na widok zabytków tego miasta.
Mimo że leży na Litwie - jest takie polskie 😃

Szczególnie latem wśród turystów dominuje język polski (podobnie jak w Wilnie), choć w niektórych miejscach nie znają (udają?) naszego języka. 
A poniżej kilka fotografii które z pewnością zachęcą Was do odwiedzin Trok!

Ciekawa architektura w Trokach spotykana jest na każdym kroku  

Kaplica Św. Jana Nepomucena

Na straganach można spotkać prawdziwe domowe jadło

Chaty karaimskie są ustawione do ulicy frontonami i mają zawsze trzy okna

Zamek księcia Witolda jest położony na wyspie

Dojście do zamku tylko przez drewniane pomosty

Dziedziniec zamkowy trochę pusty, lepiej jest podczas jarmarków czy świąt

Właściwy zamek

Troki zamieszkuje mniejszość karaimska. Warto popróbować karaimskiego jedzenia - jest bardzo smaczne


Podczas jarmarków średniowiecznych w Trokach jest bardzo kolorowo



Komentarze