Jak samemu zrobić lukier do ciast?

Jesteście już pewnie po domowych wypiekach i odpoczywacie popijając kawę.
Ale dzisiaj wpadła do mnie koleżanka, która nie mogła sobie poradzić z wykonaniem lukru. Usłyszałam:

"Słuchaj kochana, czy ty wiesz że dziś mało kto wie jak robi się taki lukier?"

Skoro tak, to co mi szkodzi podzielić się moim przepisem na słodką polewę i oto przed Wami przepis na klasyczny lukier do ozdabiania ciast (i ciasteczek).




Składniki:
⏩ 10 czubatych łyżek cukru pudru
⏩ 4 łyżki gorącej wody
⏩ sok z 1/2 cytryny (można też dodać aromat w olejku, kilka kropel)


Wykonanie:
Cukier puder rozcieramy przez sitko i wsypujemy do miski.
Następnie dodajemy wodę i za moment sok (lub olejek).
Drewnianą pałką ucieramy wszystko aż uzyskamy gładką, jednolitą masę.
Na piernik stosujemy prawie od razu po wyjęciu, pozwalamy lekko ostygnąć. Wtedy lukier szybko wysycha i jest bialutki.
W przypadku małych ciasteczek lukier rozsmarowujemy za pomocą pędzelka.

Powodzenia!

Komentarze

  1. Szczerze mówiąc to zadziwia mnie, że ludzie kupują gotowy lukier... zawsze robię sama, choć nie jestem mistrzynią wypieków ;) Klasyczny i prosty przepis. Super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okazuje się, że młodzież teraz wszystko kupuje gotowe, w Biedronce. Np gotowe placki naleśnikowe, :) Ja na święta wszystko zrobiłam sama: od ciast do pierogów!
      Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz