Dziś w Stanach obchodzony jest dzień ciastka - upiekłam i ja :)


To takie moje, błyskawiczne, kruche ciastka bez chemii. Akurat na dzień ciastka.

Składniki
0,5 kg mąki, dwa żółtka, jedno całe jajko, kostka masła, cukier waniliowy, trzy łyżki śmietany, jedna szklanka cukru. Opcjonalnie można dodać proszek do pieczenia, ale ja tego nie dodaję - nie znoszę tego posmaku.

Wykonanie
Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym. Do mąki dodać masło, posiekać z mąką, dodać utarte wcześniej żółtka, jajko oraz śmietanę. Wszystko dobrze wymieszać, ugniatać i uformować kulę.
Ciasto wstawić na 30 min do lodówki, do zamrażalnika żeby się schodziło. 
Wyjąć, rozwałkować na stolnicy na cienki placek. Wycinać kółeczka (np. szklanką), wykładać na blaszkę wyłożoną papierem i wysmarowaną masłem.
Na ciasteczko dodajemy kleksik dobrego, gęstego dżemu. Ja osobiście lubię malinowy.
Następnie blaszkę wstawiamy do rozgrzanego do 180° piekarnika i pieczemy około 30 min na złoty kolor.
Smacznego!



Komentarze